6 DH Enigma
www.6dhenigma.pl

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Integracja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 6 DH Enigma Strona Główna -> kącik zastępowego
Autor Wiadomość
Cyprian
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 6 DH Enigma

PostWysłany: Pią 0:49, 03 Lis 2006    Temat postu: Integracja

Zamieszczam linki do mp z tańcami integracyjnymi

Singing Alleluja
[link widoczny dla zalogowanych]
Polka
[link widoczny dla zalogowanych]
Ramaya
[link widoczny dla zalogowanych]
Belgijski
[link widoczny dla zalogowanych]
Zuzanna
[link widoczny dla zalogowanych]
Poprzez świat
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyprian
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 6 DH Enigma

PostWysłany: Pią 0:50, 03 Lis 2006    Temat postu:

ZABAWY INTEGRACYJNE

Istotą tych zabaw jest współdziałanie wyzwalające wiele pozytywnych emocji - bez elementu konkurencji. To współdziałanie prowadzi do porozumienia i integracji w grupie.
KONSTRUKCJE Z GAZET

Pierwszym etapem tej metody jest rozłożenie papieru gazetowego i poczynając od jednego rogu skręcanie cieniutkich choć twardych "patyczków" i sklejanie ich taśmą. Z takich "patyczków" można za pomocą taśmy zbudować np. ostrosłupy. Z przygotowanych w ten sposób elementów można budować najróżniejsze konstrukcje - mosty, bramy itp.
CZTERY KĄTY

Wszyscy uczestnicy dzielą się na 4 grupy ustawione w 4 kątach sali. Zadaniem każdej grupy jest wymyślenie wspólnego hasła i gestu jako "wizytówki" całej grupy. Każda grupa prezentuje swoje hasło na forum ogólnym. Po takiej prezentacji na sygnał prowadzącego wszystkie grupy jednocześnie prezentują jedną z czterech "wizytówek". Zabawa kończy się w momencie, kiedy wszystkie cztery grupy zaprezentują jedną "wizytówkę" - wybiorą równocześnie jeden okrzyk i gest.
ZABAWY MUZYCZNE

Cała grupa gestami ilustruje pewne działania np. pieczenie ciasta czy start samolotu. Gestykulacji towarzyszy melodia.
NIE DOKOŃCZONE ZDANIA

Istotą tej metody jest zakończenie danego zdania. Przy odpowiednim sformułowaniu tych zdań można uzyskać od uczestników informacje o ich oczekiwaniach i nastawieniu względem spotkania. Potrzebne materiały to: szary papier, flamastry. Liczba uczestników jest dowolna, a czas potrzebny na jej przeprowadzenie wynosi około 10 minut.

Na początku prowadzący rozkłada na podłodze w różnych miejscach sali arkusze szarego papieru. Są na nich napisane nie dokończone zdania, np.: Jestem tu chociaż...............; Mam nadzieję, że to spotkanie ................; Obawiam się, że to spotkanie .................. itp. Następnie prosi uczestników, by uzupełnili te zdania.
CEBULA

Ta metoda umożliwia przeprowadzenie rozmów w kilku różnych parach. Może ona posłużyć jako zabawa integrująca grupę na początku wspólnej pracy. Nie wymaga żadnych materiałów. Może w niej wziąć udział dowolna parzysta liczba uczestników.

Na początek prowadzący prosi, by uczestnicy utworzyli dwa równoliczne koła - wewnętrzne i zewnętrzne. Koła muszą stanąć twarzą do siebie - tworząc pary. Następnie prowadzący poleca przywitać się z partnerem i przedstawić się. Potem podaje zadanie do wykonania przez uczestników, np.: opowiedzcie sobie nawzajem o waszym najpiękniejszym wydarzeniu w życiu. Po wykonaniu polecenia prowadzący prosi uczestników, by pożegnali się ze sobą, a koło zewnętrzne (lub wewnętrzne) ma przesunąć się np. o trzy osoby zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Powstają w ten sposób nowe pary. Znowu trzeba się przywitać, przedstawić. Prowadzący podaje kolejne polecenie np. każda osoba ma powiedzieć komplement partnerowi. Po chwili prowadzący znów prosi uczestników, by pożegnali się ze sobą, a koło zewnętrzne (lub wewnętrzne) ma przesunąć się np. o pięć osób zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ten schemat można powtórzyć jeszcze kilkakrotnie. Za każdym razem prowadzący daje uczestnikom inne polecenie. Może to być np. rozmowa o dzisiejszym śniadaniu, rozmowa o ulubionej lekturze dzieciństwa, wspomnienie najciekawszej podróży. Można także włączyć polecenia wymagające od uczestników gestykulacji pantomimicznej.
NAZYWAM SIĘ... JESTEM... LUBIĘ... MAM...

Istotą tej metody jest głośne kończenie na forum grupy zdań rozpoczynających się od zaproponowanych słów. Metoda ta umożliwia bliższe poznanie uczestników grupy. Do jej przeprowadzenia potrzebne są: cztery kartki z napisami rozpoczynającymi zdanie: np. nazywam się.................., jestem...................., lubię......................, mam.................... Można też zaproponować inne początki zdań np. zdziwił(a)bym się bardzo, gdyby .........................

Prowadzący prosi uczestników, by usiedli w kręgu. Rozkłada na środku cztery kartki z początkami zadań i prosi uczestników o to, by kolejno kończyli wszystkie zdania. Liczba uczestników nie powinna przekraczać 15 osób. Jeśli pracujemy z grupą np. 30 osób, należy podzielić ją na dwie podgrupy. Czas trwania metody nie powinien przekroczyć 10 minut.

1. ZABAWY Z CHUSTĄ
Do tych zabaw jest potrzebna pomoc - kolorowa chusta (zwana także spadochronem) o średnicy 5 m (lub w innych wymiarach) z uchwytami na obwodzie. Wokół takiej chusty stoi grupa, trzymając ją za uchwyty. Jest ona dość mocna - można po niej np. chodzić. Jeśli podczas takiego chodzenia osoby trzymające za uchwyty intensywnie poruszają chustą w górę i w dół - stwarza to wrażenie chodzenia po falach. Dysponując taką chustą, można grupie zaproponować wiele zabaw. Oto kilka przykładowych:
PRZEBIEGANIE POD CHUSTĄ

Podnosimy i opuszczamy chustę, trzymając za uchwyty. W pewnej chwili prowadzący proponuję zamianę miejsc poprzez przebieganie pod chustą, np.: " wszyscy, którzy trzymają za niebieskie"; "wszyscy, którzy są w spodniach" itd...
RYBAK I RYBKA

Wybieramy dwie osoby, które przyjmują w zabawie rolę "rybaka" i "rybki". "Rybak" wchodzi na chustę i stara się złapać pływającą pod spodem "rybkę". Trzymający chustę, falując nią, utrudniają "rybakowi" zadanie, gdyż "rybka" zręcznie wykorzystuje fale do ukrycia. Zabawy nie należy przeciągać, nawet jeśli "Rybak" nic nie złowi. Oczywiście następuje wymiana par.
REKIN

Siedzimy, trzymając chustę za krawędzie, unosząc ją na wysokość barków tak, by nie widzieć co dzieję się pod spodem. Wchodzi tam wybrana osoba, która zmienia się teraz w rekina. Wybieramy także kilku ratowników, których zadaniem będzie ochrona trzymających chustę. Rekin natomiast stara się wciągnąć pod powierzchnię jak najwięcej osób, które po tym "pożarciu" zamieniają się także w rekiny. W chwili, gdy rekin łapie ofiarę, ta krzyczy, wołając ratownika. Zabawa kończy się, gdy wszyscy staną się rekinami.

Przy tej zabawie należy bardzo dokładnie podać zasady działania "rekina", "ratownika" i trzymających chustę. Rekin nigdy nie ciągnie "na siłę" - po wyczuciu oporu zostawia "ofiarę"; ratownik łapie ofiarę za ręce lub pod pachy; ofiara nie może trzymać się kurczowo chusty, tylko puszcza ją szybko, by nie zaplątać się w nią. Zabawa jest tym lepsza, im gładsza powierzchnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 6 DH Enigma Strona Główna -> kącik zastępowego Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin