6 DH Enigma
www.6dhenigma.pl

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

regulamin tropicielka (2)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 6 DH Enigma Strona Główna -> regulaminy
Autor Wiadomość
Cyprian
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 6 DH Enigma

PostWysłany: Czw 23:47, 20 Kwi 2006    Temat postu: regulamin tropicielka (2)

TROPICIELKA

Poznaje smak harcerskiej przygody. Ma oczy i uszy otwarte. Wybiera zadania i sytuacje, w których potrzebna jest pomoc. Spostrzegawczością, uczynnością i odwagą potwierdza swoją harcerską postawę. Aktywnie uczestniczy w zadaniach zastępu i drużyny. Szuka swego miejsca w drużynie. Podąża tropami harcerskiej wiedzy i doskonali swoje umiejętności z różnych dziedzin harcerskiego życia. Porównuje swoje postępowanie z Prawem Harcerskim.
Warunki próby:
• Stara się postępować zgodnie z Prawem i Przyrzeczeniem Harcerskim.
• Uczestniczy w biwakach z nocowaniem oraz wycieczkach drużyny i zastępu.
• Codziennie spełnia dobry uczynek.
• Zdobywa kolejne sprawności.



Historia, tradycje, symbole, wiedza harcerska i obywatelska
1 Poszukuje informacji o swojej miejscowości i gminie. Zna zasięg swojej gminy. Wie, gdzie mieści się Urząd Miasta lub Urząd Gminy, jak nazywa się prezydent jej miasta, burmistrz lub wójt.
2 Poznała bliżej życie i działalność wybranej postaci z dziejów Polski, potrafi uzasadnić swój wybór.
3 Zna daty świąt narodowych, wie, jakie wydarzenia one upamiętniają. Przygotuje z zastępem zbiórkę z okazji jednego z nich. 4 Zna flagę i hymn Unii Europejskiej. Potrafi wymienić państwa, które należą do UE.
5 Zna najważniejsze wydarzenia z historii skautingu i harcerstwa (obrona Mafekingu, obóz na wyspie Brownsea, rozkaz z 22 maja 1911 r., utworzenie ZHP, powstanie ruchu zuchowego, utworzenie Szarych Szeregów i walka harcerzy z okupantem) oraz nazwiska wybitnych instruktorek i instruktorów (np. A. Małkowski, O. Drahonowska-: Małkowska, A. Kamiński, F. Marciniak, S. Broniewski, S. Mirowski), poszerza wiedzę o współczesnym ZHP, wie, jak jest zorganizowany światowy ruch skautowy.
6 Zna tradycję Dnia Myśli Braterskiej.
7 Wie, co oznaczają skróty WOSM i WAGGGS, potrafi wyjaśnić, dlaczego harcerki noszą na mundurze plakietkę WAGGGS, a harcerze plakietkę WOSM.
8 Zna historię swojej drużyny i jej bohatera. Potrafi wskazać, jakie cechy bohatera drużyny warto naśladować.
9 Wie, kto (i dlaczego) jest bohaterem jego hufca i chorągwi
10 Zna nazwy stopni harcerskich i instruktorskich oraz sposób ich oznaczania na mundurze. Wie, jak oznacza się funkcje pełnione w komendzie hufca, komendzie chorągwi i Głównej Kwaterze.

Życie rodzinne
1 Ma stałe obowiązki domowe.
2 Interesuje się historią swojej rodziny, sporządziła swój „łańcuch pokoleń" (drzewo genealogiczne).

Życie społeczne, kultura
1 Ma ulubionych bohaterów książkowych.
2 Czyta prasę młodzieżową, interesuje się wydarzeniami w kraju i za granicą.
3 Uczestniczy w imprezach kulturalnych.
4 Ma koleżanki i wie, za co je ceni.

Praca nad sobą
1 Stosuje zasady higieny w życiu codziennym i w warunkach polowych.
2 Stara się spędzać czas według ułożonego przez siebie planu, realizuje swoje zainteresowania.
3 Ćwiczy znajomość języka obcego.
4 Dba o zdrowie i kondycję fizyczną, wykazała się poprawą wyników w wybranej przez siebie dyscyplinie.
5 Potrafi ubrać się stosownie do okazji, jest regulaminowo umundurowana i utrzymuje swój mundur w czystości.
6 Realizując swoje zainteresowania, zdobyła sprawność * lub **. 7 Osiągnęła dobre wyniki w grach na spostrzegawczość (np. w grze w Kima)
8 Wie, jakie przemiany następują u dziewcząt (u chłopców) w jej wieku, rozumie ich znaczenie. Zna potrzeby i możliwości swojego organizmu (granice wysiłku fizycznego, odpoczynek, odpowiednia ilość snu, prawidłowe odżywianie).
9 Zna szkodliwe skutki palenia papierosów, picia alkoholu i zażywania narkotyków. Promuje wśród koleżanek i kolegów zasady zdrowego trybu życia.
10 Jest punktualna, stara się nie opuszczać zbiórek.

Zaradność życiowa
1 Potrafi gospodarować powierzonymi środkami (np. na biwaku, wycieczce, obozie).
2 Przygotowała posiłek w warunkach polowych.
3 Dotarła w nieznane miejsce na podstawie opisu.
4 Przeprowadziła zwiad harcerski na zadany temat.
5 Samodzielnie skompletowała ekwipunek polowy.
6 Korzysta z informacji PKS, PKP lub uzyskała potrzebny numer telefoniczny, znalazła potrzebną informację w Internecie.
7 Ma swoje ulubione czasopismo. Uzasadniła jego wybór i zachęciła koleżanki do czytania tego pisma.
8 Uczestniczyła w akcji zarobkowej drużyny.

Techniki harcerskie
1 Zna skład apteczki drużyny i wie, jak stosować znajdujące się w niej środki.
2 Udzieli pierwszej pomocy w przypadku krwotoku, stłuczenia, oparzenia, odmrożenia, skręcenia stawu, złamania kończyny, zaprószenia oka, omdlenia, udaru słonecznego.
3 Wyznaczyła azymuty w terenie.
4 Wykonała szkic drogi, zaznaczając azymuty, charakterystyczne obiekty i odległości.
5 Posługując się busolą i mapą dotarła do wyznaczonego miejsca w nieznanym terenie (trasą długości ok. 3 km).
6 Wyznaczyła w nocy kierunek północny.
7 Prawidłowo oceniła „na oko" odległość w terenie, długość przebytej drogi oraz czas marszu.
8 Uczestniczyła w rozstawianiu obozu.
9 Potrafi rozstawić i zwijać namioty, konserwuje sprzęt obozowy. 10 Zbudowała proste urządzenie obozowe lub wykonała element zdobnictwa obozowego.
11 Zna cztery węzły, wykorzystała je w praktyce (np. przy budowie urządzeń, w zdobnictwie obozowym lub podczas wędrówki).
12 Przygotowała posiłek dla zastępu na kuchni polowej lub kuchence turystycznej.
13 Kompletuje ekwipunek turystyczny odpowiedni na różne poty roku.
14 Zna alfabet Morse'a i inne sposoby szyfrowania wiadomości, umie się nimi posługiwać.

Ekologia – człowiek i przyroda
1 Zainteresowała się ochroną przyrody, wie, gdzie znajdują się w Polsce parki narodowe, rozpoznaje rośliny i zwierzęta chronione. 2 Dokarmia zimą zwierzęta.
3 Oszczędnie gospodaruje wodą w domu i w terenie.
4 Odnalazła w środowisku naturalnym 5 roślin chronionych.
5 Obserwowała wybrane zwierzę i opowiedziała w zastępie, drużynie lub klasie o swoich spostrzeżeniach.
6 Wykonała pożyteczną pracę na rzecz przyrody.

Wszystkie zadania powinny być wykonane w okresie próby. W przypadku niedotrzymania terminu zamknięcia próby harcerka otrzyma dodatkowe zadania które pomogą jej w realizacji stopnia Tropicielka. Do każdej karty próby powinno zostać dołączone sprawozdanie z okresu próbnego, które jest jednym z elementów wpływających na ocenę pracy harcerki. POWODZENIA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 6 DH Enigma Strona Główna -> regulaminy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin